خانه / دیگر سایت ها / انواع عسل طبیعی بر اساس نوع گل

انواع عسل طبیعی بر اساس نوع گل

[ad_1]

انواع عسل

آیا میدانید چند نوع عسل داریم؟

عسل بر حسب این که متعلق به کدام گل باشد، به دلیل ترکیبات درونی آن گل متفاوت است. نتیجه خاصیت درمانی آن نیز تفاوت خواهد داشت.در  این مقاله به معرفی انواع عسل بر اساس نوع گل می پردازیم

عسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل‌ها جمع‌آوری شده و تغییر شکل می‌یابد و سپس در داخل سلول‌های مومی کندو ذخیره می‌شود. این عسل کاملاً طبیعی و سرشار از مواد غذایی و حیات‌بخش بوده و می‌تواند تمام نیازهای غذایی را برطرف کند، زیرا زنبور تمام املاح و ویتامین‌های موجود در گل را به شکل عسل می‌پروراند و آن را قابل جذب در خون می‌سازد.

ترکیبات یک عسل معمولی بدین صورت است:

فروکتوز ۲/۳۸ درصد، گلوکز ۳۱ درصد، آب ۱/۱۷ درصد، مالتوز ۲/۷ درصد، ساکاروز ۱/۵ درصد، املاح معدنی و ویتامین. pH عسل حدود ۳/۷ – ۴/۵ متغیر است، بنابراین با وجودی که عسل گاهاً یک ماده اسیدی است، ولی به علت شیرینی خاص حالت اسیدی آن محسوس نیست.

انواع عسل بر اساس نوع گل

انواع عسل:عسل بر حسب این که متعلق به کدام گل باشد، به دلیل ترکیبات درونی آن گل متفاوت است. نتیجه خاصیت درمانی آن نیز تفاوت خواهد داشت و به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌گردد:

۱٫ عسل مخلوط

اغلب عسل‌های تجاری از این دسته‌اند که برای داشتن کیفیت باثبات، انواع مختلف عسل‌های حاصل از گل‌های مختلف را با هم مخلوط می‌کنند تا به رنگ، طعم، دانسیته و سایر خصوصیات مطلوب و یکنواخت برسند.

بیشتر بخوانید :   برنامه کامل مبارزه با آفات در بهار 96 برای گردو های ایران - خرید و فروش گردو

۲٫ عسل جنگلی

این نوع عسل از چند نوع گیاه وحشی که هر ساله در مناطق خاصی می‌رویند به دست می‌آید و به دلایل آب و هوایی، مزه و طعم آن ممکن است از سالی به سال دیگر متفاوت باشد. از این دسته می‌توان عسل تیره رنگ جنگلی را در آلمان نام برد که طرفداران خاص خود را دارد. عسل‌های تولیدشده از جنگل و کوه‌های اروپایی مرکزی بیشتر از درختان کاج (PINUSSPP) و عسل‌های حاصل از MANUKA در نیوزلند از گیاه LEPTESPERMUM SCOPARIUM  دارای خاصیت بسیار قوی ضد میکروبی است.

۳٫ عسل تک گل

این نوع عسل حاصل زنبورهایی است که در منطقه مشخصی نگهداری شده‌اند و تغذیه‌شان از گرده‌های یک نوع گل می‌باشد و اغلب دارای طعم و رنگ مخصوص به خود می‌باشند، به عنوان مثال در آفریقای شمالی (مصر) زنبورها در مناطق خاصی اطراف باغات مرکبات زندگی می‌کنند و تنها از شکوفه‌های مرکبات عسل می‌سازند. به دلیل تنوع زیاد گل‌هایی که زنبور از آن‌ها عسل تهیه می‌کند، در اینجا تنها به خواص درمانی برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نوشته انواع عسل طبیعی بر اساس نوع گل اولین بار در گردو تویسرکان پدیدار شد.

[ad_2]

خرید و فروش انواع گردو و خشکبار

انواع گردو با کیفیت های متفاوت

تماس و سفارش و مشاوره : ۰۹۱۷۱۵۳۲۹۷۸ آقای پارسا

آلوخشک,مغز فندق,کنجد,انجیر خشک,برگ هلو,آجیل چهار مغز,آجیل مشکل گشا,هسته زردآلو,چای طلای سبز,سویا آجیلی,بادام هندی,مغز گردو,پسته کله قوچی,کشمش تیزابی,و انواع حبوبات و…

درباره ی محمد پارسا

زاده شهر گردو هستم " شهرستان اقلید " سالهاست خرید و فروش گردو انجام میدیم که تصمیم گرفتیم این تجارت رو توی سطح وب تجربه کنیم. امیدواریم شما هم یکی از خریداران راضی و خوشنود خشکبار فروشی قائم و فروشگاه اینترنتی گردوی اقلید باشید.

مطلب پیشنهادی

فروش اینترنتی مغز گردو تازه

[ad_1] در خرید و فروش اینترنتی مغز گردو، خریدار چگونه می تواند از درجه کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.