خانه / مقالات / راه‌های تشخیص مرغوبیت گردو
walnut8 597x295 - راه‌های تشخیص مرغوبیت گردو

راه‌های تشخیص مرغوبیت گردو

در نوشته‌های قبلی به شما وعده داده بودیم که راه‌های شناخت گردوی مرغوب از غیر مرغوب را به شما آموزش دهیم. ایران دارای یکی از بهترین نژادهای گردو در جهان هست. در بین شهرها و استان‌های کشورمان نیز، بهترین گردوها از آنِ شهرهای آذرشهر، خلخال، کرمان و اقلید است که دراین‌بین، شهر اقلید به دلیل گردوی مرغوب و روش کاشت و برداشت کاملاً اُرگانیک، جایگاه ممتازی دارد. چنان‌که برخی، گردوی اقلید را مرغوب‌ترین گردوی جهان می‌دانند. اما توجه داشته باشید که هر شهری دارای اقلیم‌ها و خاک و آب و کشاورزی و شرایط کاشت و برداشت متفاوتی است. ازاین‌رو نمی‌توان هر گردویی را به‌صرف این‌که گردوی اقلید یا آذرشهر است گردوی مرغوبی دانست.

به‌طور مثال، شمال غربی شهر اقلید که به دامنه‌های الوند نزدیک‌تر و سردسیرتر است دارای گردوی سفید و بسیار مرغوبی است. اما گردوی جنوب اقلید غالبان به کیفیت گردوی شمال آن نمی‌رسد و مغز گردو در نواحی جنوبی کمی به قهوه‌ای می‌زند. دراین‌بین برخی سودجویان و متقلبان اقدام به پخش گسترده‌ی گردوی چینی و شیلی در بازار به اسم گردوی ایرانی و گردوی اقلید می‌کنند. توجه داشته باشید که سفیدی یک گردو به‌تنهایی ملاکی برای کیفیت آن نیست. در کنار سفیدی مغز گردو، میزان چربی، طعم و عطر و ماندگاری آن از عوامل مهم تعیین‌کننده‌ی کیفیت آن است. پوست گردو نباید چروکیده باشد. طعم گردو هم باید با خوردن یک‌تکه‌ی کوچک آن به‌آسانی حس شود. از طرفی مراقب گردوهای کپک خورده نیز باشید. به این منظور، شرایط نگهداری گردو نکته بسیار مهمی در حفظ کیفیت آن است.

بیشتر بخوانید :   خواص مغز میوه مثل کدو تنبل و دانه کنجد

درباره ی محمد پارسا

زاده شهر گردو هستم " شهرستان اقلید " سالهاست خرید و فروش گردو انجام میدیم که تصمیم گرفتیم این تجارت رو توی سطح وب تجربه کنیم. امیدواریم شما هم یکی از خریداران راضی و خوشنود خشکبار فروشی قائم و فروشگاه اینترنتی گردوی اقلید باشید.

مطلب پیشنهادی

268171 - طرز تهیه دسر گردو مخصوص آلزایمری ها!

طرز تهیه دسر گردو مخصوص آلزایمری ها!

محمد‌علی زارعیان درباره خواص متعدد انجیر اظهار کرد: مصرف انجیر خشک در بیماری‌های خارش‌دار پوستی می‌تواند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.