خانه / مقالات / گردو سالم‌ترین غذاهای روی زمین
49276ee5 9167 4a7a bb9a d9498c35af0e1 630x295 - گردو سالم‌ترین غذاهای روی زمین

گردو سالم‌ترین غذاهای روی زمین

این‌ها غذاهایی هستند که شاید زیاد بهشان اهمیتی نمی‌دهیم. اما در واقع باید گفت دارای میزان بالایی ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی‌اند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
لیمو
یک عدد لیمو بیش از ۱۰۰  درصد از مصرف روزانه‌ی ویتامین C شما را تأمین می‌کند که می‌تواند منجر به افزایش کلسترول HDL خوب بدن و تقویت استخوان‌ها شود. فلاونیدهای موجود در مرکبات و لیمو می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کرده و در قالب یک ماده‌ی ضدالتهاب عمل کند.
بروکلی
به طور متوسط بروکلی حاوی ۱۰۰ درصد از مصرف مورد نیاز ویتامین K شما و ۲۰۰ درصد از ویتامین C روزانه است –هر دوی اینها جزو مواد مغذی هستند که در تقویت استخوان‌ها اهمیت فراروان دارند. از طرفی مصرف آنها می‌تواند از بروز سرطان‌های متعددی پیشگیری کند.
شکلات تلخ
مصرف روزانه‌ی تنها یک چهارم از یک اونس آن می‌تواند به کاهش فشار خون در افراد سالم بیانجامد. پودر کاکائو سرشار از فلاونید و ترکیبات آنتی اکسیدان است که می‌تواند به کاهش کلسترول بد یا LDL کمک کرده و میزان HDL را افزایش دهد.
سیب زمینی
یک سیب زمینی قرمز حاوی ۶۶ میکروگرم فولیت‌های سازنده‌ی سلول است –‌حدودا همین مقدار در یک فنجان اسفنجاج یا بروکلی هم یافت می‌شود. یک سیب زمینی شیرین تقریبا هشت برابر ویتامین A روزانه در مبارزه با سرطان و افزایش سیستم ایمنی تأثیر دارد.
ماهی سالمون
منبع غنی امگا۳ بوده و می‌تواند باعث کاهش خطر افسردگی، بیماری قلبی و سرطان شود. ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۵۰ درصد دوز روزانه‌ی نیاسین شماست که می تواند با بیماری آلزایمر و فقدان حافظه مبارزه کند.
گردو
دارای بیشترین میزان اسیدهای چرب حاوی امگا۳ بوده و در کاهش کلسترول تأثیر فراوانی دارد. این نوع امگا۳ می‌تواند باعث بهتر شدن خلق و خو شده و با سرطان مبارزه کند.
(منبع: dailymail)

بیشتر بخوانید :   درس‌های زندگی از درخت گردو

درباره ی محمد پارسا

زاده شهر گردو هستم " شهرستان اقلید " سالهاست خرید و فروش گردو انجام میدیم که تصمیم گرفتیم این تجارت رو توی سطح وب تجربه کنیم. امیدواریم شما هم یکی از خریداران راضی و خوشنود خشکبار فروشی قائم و فروشگاه اینترنتی گردوی اقلید باشید.

مطلب پیشنهادی

268171 - طرز تهیه دسر گردو مخصوص آلزایمری ها!

طرز تهیه دسر گردو مخصوص آلزایمری ها!

محمد‌علی زارعیان درباره خواص متعدد انجیر اظهار کرد: مصرف انجیر خشک در بیماری‌های خارش‌دار پوستی می‌تواند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.